Sedirler Köprülü Kavşağı’nın Temeli Atıldı

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından şehre kazandırılacak Adana Çevre Yolu Sedirler Köprülü Kavşağı’nın temeli düzenlenen programla atıldı.

27 Nisan 2023 - 16:31

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, şehre kazandırılacak Adana Çevre Yolu Sedirler Köprülü Kavşağı’nın temelini attı. 220 milyon liralık bir yatırımla Adana Çevre Yolu’nu yeraltına alacaklarını belirten Altay, şehri yeni caddelerle donattıklarını, Sedirler Kavşağı’nı da sürücülerin, yayaların ve bisikletlilerin güvenli şekilde kullanacakları bir köprülü kavşağa dönüştüreceklerini söyledi.

Altay, “Bizler eser siyaseti yapıyoruz. Biz Sayın Cumhurbaşkanımızın dava arkadaşıyız, biz Cumhurbaşkanımızdan aldığımız güç ve talimatla şehrimize hizmet üretiyoruz. Sizlerin desteği olduğu sürece bizler de hem toplu ulaşımda hem diğer konularda şehrimize hizmet etmeye devam edeceğiz” dedi.

KONYA TRAFİĞİNE NEFES ALDIRACAK YENİ YOLLAR

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, büyükşehirlerin en önemli sorunlarından birisinin trafik ve ulaşım olduğuna dikkat çekerek, bir taraftan araç kullanıcıları için düzenlemeler yaparken bir taraftan toplu ulaşım ve raylı sistemle ilgili çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

‘Konya Modeli Belediyecilik’ anlayışıyla bisiklet yollarıyla şehri donattıklarını kaydeden Başkan Altay, konuşmasına şu sözlerle devam etti: “Bugüne kadar çok önemli işler yaptık, bugün de Sedirler Köprülü Kavşağı’nın başlangıcını yapıyoruz. İnşallah en kısa sürede tamamlayarak şehrimize hizmet etmeye başlayacak. Aslında araç sürücüleri için başladığımız yolculukta Celaleddin Karatay ve İsmail Ketenci caddelerini hizmete açarak iyi bir başlangıç yapmıştık. Şu an itibariyle hizmet veren yakında resmi açılışını yapacağımız Abdülhamid Han Caddesi özellikle Meram ve Selçuklu arasında İstanbul Yolu’na alternatif olacak 14,5 kilometrelik uzunluğuyla son dönemde yapılan en önemli caddelerden birisi olarak şehrimize hizmet veriyor. Necmettin Erbakan Caddesindeki çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Yine Gazze Caddesi ile Karaman Yolu arasında bulunan Alparslan Türkeş Caddesi’ndeki işlerimizi de tamamladık. Taşköprü’deki çalışmalarımızı da tamamlayınca Gazze Caddesi ile Karaman Yolu arasında yeni bir aks daha kazanmış olacağız. Bununla birlikte hızlı tren hattına paralel olarak yaptığımız Kazakistan ve Karabağ caddelerinde de çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Bir taraftan da şehrimizde trafikte sorun olan 1. Organize Kavşağı’nda, Ankara Yolu Büsan Kavşağı’nda, İhsaniye Devlet Malzeme Ofisinin bulunduğu alanlarda da trafiği rahatlatmak için önemli işler yürütüyoruz. Bunlar tamamlandığında inşallah şehrimizin trafiği nefes alacak.”

TOPLU ULAŞIMDAKİ KONFORUMUZU ARTIRMAYA ÇALIŞIYORUZ”

Bir taraftan da toplu ulaşımda vatandaşların konforunu yükseltmek adına çevreci otobüsleri hizmete aldıklarını anlatan Başkan Altay, “CNG’li otobüslerden şimdi inşallah CNG’li hibrit otobüslere geçiyoruz. Geçtiğimiz yıl öz kaynakla 470 milyon lira 127 otobüsümüzü şehrimizin hizmetine sunduk. Şu an itibariyle 29 solo, 20 körüklü otobüs inşallah 49 otobüsümüzü de bu yıl içinde vatandaşlarımızın hizmetine sunarak toplu ulaşımdaki konforumuzu artırmaya çalışıyoruz. Özellikle sanayi bölgelerinde toplu ulaşımı, raylı sistemle ilgili hem ulaştırma bakanlığımız hem büyükşehir belediyemiz önemli çalışmalar yapıyor. İnşallah sizlere yakında bu müjdeleri de paylaşacağız” ifadelerine yer verdi.

SEDİRLER KÖPRÜLÜ KAVŞAĞININ MALİYETİ 220 MİLYON TL

Sedirler dönel kavşağının artık hizmet etmekte çok zorlanan, ulaşımın ana akslarında trafiği yavaşlatan bir noktaya geldiğini vurgulayan Başkan Altay, “İhalesi gerçekleştirildi şu anda yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Toplam 220 milyon liralık bir yatırımla Adana Çevre Yolu’nu yeraltına alacağız. Sedirler istikametinden gelip Yeni Sanayi tarafına giden vatandaşlarımızın da ışıklı kavşakla çok daha rahat bir şekilde seyahat edebilecekleri, yayaların ve bisikletlilerin de güvenli şekilde kullanacakları bir köprülü kavşağa dönüştürüyoruz. Şehrimize hayırlı, uğurlu olsun” açıklamasını yaptı.

Temel atma programında konuşan Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca, Sedirler Köprülü Kavşağı’nın ilçeye kazandırılan en büyük yatırımlardan birisi olduğunu söyledi. Kılca,  “Konya’mızda çok güzel işler yapılıyor. ‘Konya Modeli Belediyecilik’ yürüyor. Her gün ya bir açılış ya bir temel atmayla karşınızdayız. Bizim işimiz hizmet. Rabbime hamd ediyorum böyle gönlü güzel Karataylı hemşehrilerime bizlere hizmet etme fırsatı verdiği için. Karatay’ımıza bu büyük hizmeti kazandıran Büyükşehir Belediye Başkanımıza teşekkür ediyorum. Hayırlı olmasını diliyorum” diye konuştu.

“BU ŞEHRİ NE KADAR GÜÇLÜ KILARSAK ÜLKEMİZ GÜÇLÜ OLUR”

AK Parti Konya İl Başkanı Hasan Angı, temelini atacakları köprülü kavşağın Karatay’a ve Konya’ya hayırlı olmasını dileyerek, “Durmaksızın, şehrimizi büyütmek, şehrimizin ihtiyaçlarını karşılamak adına ulaşımdan yeşil alanlara, sosyal tesislerden sosyal desteklere kadar sadece Konya’yla sınırlı kalmayan, ihtiyacın olduğu her yere ulaşmaya çalışan kıymetli Büyükşehir Belediye Başkanımız ve ekibine biz de teşekkür ediyoruz. Allah kendisinden razı olsun. Bu şehir bizim. Bu şehri ne kadar güçlü kılarsak ülkemiz güçlü olur” ifadelerini kullandı.